domingo, 5 de octubre de 2014

Encuentro entre 2 inventores

Louis-Jacques-Mandé Daguerre





Samuel Finley Breese Morse





Today in 1839, Samuel F. B. Morse and Louis-Jacques-Mande Daguerre met in Daguerre’s studio, in Paris, France. Morse, a celebrated portrait painter, wrote to his brother: “[The Daguerreotype] is one of the most beautiful discoveries of the age…. they resemble aquatint engravings, for they are in simple chiaro-oscuroand not in colors. But the exquisite minuteness of the delineation cannot be conceived. No painting or engraving ever approached it. … The impressions of interior views are Rembrandt perfected.”
Jeff Rosenheim: “Morse in turn invited Daguerre to a demonstration of the electric telegraph, and on the very day that they met this second time, Daguerre’s Diorama–and with it his notes and early daguerreotypes–burned to the ground. This tragic coincidence forever linked the fate of these two figures and ingratiated Daguerre to Morse…
“No sooner had [Morse] read [in September 1839] the details of the [daguerreotype] process than he built two portrait studios–glassed in-boxes with glass roofs–one atop his residence at the [University of the City of New York] on Washington Square, and one on the roof of his brothers’ new building… Morse dubbed the latter ‘a palace for the sun.’ Working in this light-filled studio with John Draper, a fellow professor at the university, Morse soon succeeded in shortening the exposure times by polishing the silvered plates to a higher degree than previously attained and adding bromine, an accelerator, to the chemistry. By late 1839 or early 1840 they had succeeded in making portraits.
“Despite all the potential scientific uses for the daguerreotype–Morse had suggested that the discovery would ‘open a new field of research in the depths of microscopic Nature’–the most enduring legacy of the new medium was its role as a preserver of likenesses of men and women, not details of nature.”


Hoy en 1839, Samuel FB Morse y Louis-Jacques-Mandé Daguerre se reunieron en el estudio de Daguerre, en París, Francia. Morse, un pintor célebre retrato, escribió a su hermano: "[El Daguerrotipo] es uno de los más bellos descubrimientos de la edad .... se parecen grabados aguatinta, porque están en simples no chiaro-oscuroand en colores. Pero la exquisita minuciosidad de la delimitación no se puede concebir. Ninguna pintura o grabado alguna vez se acercaron a él. ... Las impresiones de vistas interiores son Rembrandt perfeccionados ". 
Jeff Rosenheim: "Morse a su vez invitó Daguerre a una demostración del telégrafo eléctrico, y el mismo día en que se conocieron esta segunda vez, y Diorama consigo sus notas y principios de los daguerrotipos quemado-de Daguerre a la tierra. Esta trágica coincidencia siempre ligado el destino de estas dos figuras y ingratiated Daguerre a Morse ... 
"Tan pronto como [Morse] leer [en septiembre 1839] los detalles del proceso [daguerrotipo] que él construyó dos retratos estudios acristalada en cajas de vidrio con techos-una encima de su residencia en la [Universidad de la Ciudad de Nueva York ] en la Plaza Washington, y uno en el techo de sus hermanos nuevo edificio ... Morse apodado el último 'un palacio para el sol. "Trabajar en este estudio lleno de luz con John Draper, profesor becario en la universidad, Morse pronto tuvo éxito en la reducción de los tiempos de exposición por pulir las placas plateadas en un grado más alto que alcanzó previamente y añadiendo bromo, un acelerador, a la química. A finales de 1839 o principios de 1840 habían logrado hacer retratos. 
"A pesar de todos los posibles usos científicos para el daguerrotipo-Morse había sugerido que el descubrimiento sería" abrir un nuevo campo de investigación en las profundidades de la naturaleza'-el legado más perdurable microscópica del nuevo medio fue su papel como preservador de semejanzas de hombres y mujeres, no detalles de la naturaleza. "



No hay comentarios:

Publicar un comentario